توکیو — شرکت امرن روی شرکت Techman Robot تایوان, تولید کننده روباتهای همکار سرمایه گذاری میکند. 

شرکت امرن ده درصد سهام شرکت Techman Robot یکی از پیشتازان صنعت روباتهای همکار را خریداری میکند. شرکت ژاپنی امرن مقدار سرمایه گذاری را مشخص نکرد اما تا ماه دسامبر ۲۰۲۱, سهام مورد نظر خود را دریافت میکند. شرکت Techman Robot زیر مجموعه شرکت Quanta می باشد. این شرکت, دومین تولید کننده بزرگ روباتهای همکار در دنیا بشمار می رود. شرکت امرن بر این باور است بعد از همه گیری کرونا, تقاضا برای روباتهای همکار رو به افزایش است. 

شرکت امرن در صدد افزایش سه برابری درآمد خود از کسب و کار مرتبط با روباتها تا سقف ۷۰ بیلیون ین ژاپن (۶۱۶ میلیون دلار) تا سال مالی ۲۰۲۴ است. این شرکت همکاری خود با شرکت تکمن تایلوان را از سال ۲۰۱۸ شروع کرد و محصولات آن را در سطح جهانی توزیع میکند. شرکت امرن در سال ۲۰۱۵ وارد صنعت روباتیک شد و یک شرکت تولیدی اتوماسیون صنعتی امریکا را به قیمت ۲۴ بیلیون ین خریداری کرد. 

روباتهای همکار در کارخانجاتی که با نوار ایمنی خط تولید را از انسان جدا میکنند, مورد استفاده قرار میگیرد. این روباتها بمحض نزدیک شدن انسان به آنها, متوقف میشوند. 

بنا به نظر شرکت تحقیق بازار Fuji Keizai, تخمین زده میشود که بازار جهانی برای روباتهای همکار تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۲۱۵ بیلیون ین برسد, که افزایش سه برابری نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان میدهد. شرکت پیشتاز در صنعت روباتها, شرکت دانمارکی Universal Robots است که حدود ۵۰% سهم بازار را به خود اختصاص داده است. شرکت Techman, ده درصد سهم این بازار را در اختیار دارد. 


لینک منبع خبر


با اشتراک در خبرنامه شرکت احسان صنعت پاسارگاد (وبسایت لاله زار آنلاین), از تازه ترین اخبار و یادداشتهای کاربردی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی باخبر شوید. 

کافی است در لیست مخاطبین ما, ثبت نام کنید.